Jako spółka technologiczna doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak szybko zmienia się otaczający nas świat. Brak rozwoju w obecnych czasach to nie tylko stanie w miejscu, ale i dwa kroki do tyłu.
Nieustannie dbamy o to, aby nasza platforma się rozwijała. Dodajemy nowe funkcjonalności, opracowujemy dodatkowe moduły i poświęcamy naszą uwagę użytkownikom, których feedback jest dla nas niezmiernie ważny. Warto również podkreślić, że ten rok był dla nas kluczowy. Pozyskaliśmy nowego inwestora otworzyliśmy filię w Szczecinie, zmieniliśmy lokalizację biura w Warszawie, nasz zespół się powiększył, a teraz przedstawiamy Wam nową odsłonę naszej marki.
Naszym celem jest stanie się platformą, która obsłuży wszystkie procesy miękkiego HR’u – od rekrutacji i onboardingu pracownika poprzez jego rozwój i utrzymanie w organizacji, a na outplacemencie skończywszy. Nasze flagowe produkty – Ostendi Talent Hunter i Ostendi Competencies Feedback – cieszą się uznaniem wśród klientów. Nie spoczywamy jednak na laurach i celujemy jeszcze wyżej.
Nowa identyfikacja wizualna – dlaczego się zmieniamy?
Zmiana logotypu ma na celu podkreślenie, że działamy w branży HR i to właśnie do niej kierujemy nasze produkty. Nie jesteśmy jednak firmą doradczą, a spółką technologiczną – oferujemy narzędzia i rozwiązania, które pozwalają na uzyskanie rzetelnych danych o pracownikach i procesach w organizacji. Zdigitalizowaliśmy wiedzę i zdobyte doświadczenia, tworząc technologię odpowiadającą na potrzeby pracy w HR i chętnie się nią z Wami dzielimy.
Nie zapominamy przy tym o swoich korzeniach. Bazą logo naszej marki w dalszym ciągu jest koło wzorowane na znaku ensō – buddyjskim symbolu, który nawiązując do filozofii zen, przypomina o tym, że rozwój to niekończący się proces. Znak ten jest również odzwierciedleniem wartości, które wyznajemy.
Zmienia się nie tylko wygląd naszego logo, ale również paleta barw. Świeży, orzeźwiający turkus rezonuje z przyjętą przez nas filozofią otwartości i dążenia do ideału, energetyczna zieleń przełamuje, odświeża i uzupełnia całą gamę kolorystyczną, seledyn jest także symbolem energii i szczęścia, a stonowany granat podkreśla nasze przywiązanie do jakości oraz poczucie odpowiedzialności.
Razem z nowym logotypem powstała także nowa identyfikacja wizualna naszych narzędzi. Wygląd znaków odpowiadających poszczególnym rozwiązaniom, nie jest przypadkowy. Zależało nam na tym, aby symbole narzędzi sprawiały wrażenie odręcznie rysowanych. Chcemy w ten sposób podkreślić, że tworzymy technologię z myślą o ludziach.
Za zmianą identyfikacji wizualnej przemawiały również kwestie praktyczne. Zależało nam na tym, aby przed wyjściem na rynki zagraniczne wypracować spójny wygląd naszej marki.
Jak zmieniało się nasze logo?
Jako ciekawostkę warto również przypomnieć, jak na przestrzeni lat zmieniała się nasza identyfikacja wizualna. Pierwsze logo Ostendi ewoluowało do bardziej nowoczesnego kształtu. Z biegiem czasu heksagon przekształcił się w okrąg będący uosobieniem rozwoju i zmiany, który był również inspiracją do stworzenia najnowszego logo naszej marki. Więcej na temat historii Ostendi można przeczytać tutaj.
Dzisiaj premierę ma nasza nowa strona internetowa, zmienia się także cały wizualny aspekt prowadzonej przez nas komunikacji. Zmiany będą możliwe do zaobserwowania również na naszej platformie oraz w raportach.
Bez obaw, to dalej my – zespół Ostendi, z tym, że w odświeżonym wydaniu.