Ułatwienia są po to, by z nich korzystać. Dlatego, jeśli rozwiązania AI oferują szereg korzyści dla działów HR, warto je stosować. Automatyzacja w pracy HR-owców pozwala na optymalizację szeregu aktywności. Daje także możliwość podjęcia działań zwiększających zaangażowanie pracowników. Dowiedz się, jak dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu i skutecznej analizie w pełni wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji?
Głównym zdaniem pracowników działu zasobów ludzkich jest skupienie na drugim człowieku. Dostrzeżenie jego talentu, zaplanowanie ścieżki rozwoju i wspieranie go w codziennej drodze do sukcesu. Jednak obowiązki HR-owców, na tym się nie kończą. To także gromadzenie i dostarczanie danych, organizacja, a następnie monitorowanie pracy, procesy wdrożeń i wiele więcej czynności. Bez nich żadna firma nie byłaby w stanie normalnie funkcjonować.
Dużo? Na szczęście mamy dobrą wiadomość — zadania te można zautomatyzować. Oznacza to, że poprzez wprowadzenie do organizacji nowoczesnych technologii, działających w oparciu o AI znikną monotonne obowiązki. W ten sposób HR-owcy uzyskają przestrzeń na rozwój i strategiczne planowania działań biznesowych. Dzięki automatyzacji zarządzanie zasobami ludzkimi staje się prostsze oraz bardziej efektywne. Zespół zaś staje się bardziej zadowolony z pracy i zaangażowany w swoje obowiązki.
Automatyzacja zwiększająca zaangażowanie pracowników
Aktualny etap rozwoju sztucznej inteligencji pozwala jej wykonać podstawowe działania za pracowników. Przykładami może być zrobienie research’u czy wstępna weryfikacja podań o pracę w trakcie rekrutacji. Dzięki takiej automatyzacji obowiązków pracownicy zostają odciążeni z części obowiązków. Ich lista zadań zmniejsza się, dzięki czemu, swój czas mogą wykorzystać na bardziej kreatywne czy pobudzające zadania. Co wpływa na to, że są mniej zmęczeni i mają większy wskaźnik zaangażowania.
W efekcie dział HR swój cenny czas może poświęcić ludziom, rozwijaniu ich talentów, szukaniu kreatywnych rozwiązań i realizacji personalnych celów w strukturach organizacji.
Automatyzacja pracy pozwala na wyeliminowanie także błędów, które łatwo popełnić podczas ręcznego wykonywania różnorodnych zadań. Wiele monotonnych czy powtarzalnych czynności jest po prostu podatna na błędy. Dzięki ominięciu czynnika ludzkiego nie ma przestrzeni na pomyłki, wynikające z braku uważności czy rozproszenia uwagi.
Praca zdalna oparta na AI
Oddanie części zadań inteligentnym oprogramowaniom, które wykonają je za nas, wpływa na to, że pracownik nie musi być dostępny w godzinach pracy przy swoim biurku. Automatyzacja procesów w HR umożliwia wprowadzenie do organizacji większej kultury pracy hybrydowej, zdanej i pracy w godzinach dostosowanych do potrzeb i możliwości osób zatrudnionych.
Automatyzacja powtarzalnych działań
Nic tak nie zabija w pracownikach pokładów energii czy chęci do pracy jak monotonia. Powtarzalność i niepotrzebna, sztywna rutyna wpływają negatywnie na satysfakcję z pracy. Pewne zadania często wykonuje się automatycznie, dlaczego więc by ich nie zautomatyzować? Dzięki takiemu odciążaniu pracownicy wyrwą się z nudnych czynności, by móc oddać się bardziej złożonym problemom, decyzjom czy też strategicznym zadaniom.
Lepsza komunikacja w zespole dzięki sztucznej inteligencji
Automatyzacja procesów pozwoli na szybsze otrzymywanie informacji i kluczowych danych oraz wyeliminuje drobne błędy czy pomyłki. Ale to nie wszystko. Da także pracownikom czas na skupienie się na bardziej innowacyjnych projektach, spersonalizowanych zadaniach oraz zaawansowanych interakcjach. To wszystko, na koniec dnia będzie miało przełożenie na lepszą, bardziej efektywną komunikację pracowników w zespole. Przejrzysta komunikacja, komfort pracy, porządek w dokumentach to recepta na wyższą efektywność i większe zaangażowanie pracowników.
Jakie procesy HR warto zautomatyzować?
Przykładami obowiązków, które warto wesprzeć sztuczną inteligencją, są:
- planowanie np. wydatków firmy, spotkań team’u, powiadomień o istotnych zdaniach czy wydarzeniach, pracy zespołu;
- wsparcie w procesie rekrutacyjnym np. dzięki wstępnej selekcji CV, grupowaniu kompetencji;
- onboarding nowych pracowników w szeregach firmy np. poprzez przekazanie kompletu wiedzy i informacji;
- proces ewaluacji zespołu np. dzięki wdrożeniu systemów ocen do organizacji, umawianiu spotkań feedback’owych w regularnych odstępach czasu;
- gromadzenie i analiza danych kluczowych dla sprawnego funkcjonowania firmy.
Codzienne korzyści wynikające z wprowadzenia AI w HR możesz odczuć we własnej organizacji, dając szansę systemom wypracowanym przez ekspertów Ostendi. Wdrażanie nowoczesnych rozwiązań HR z Ostendi staje się nie tylko prostsze, ale także bardziej efektywne, co pozwala na znaczną oszczędność czasu. Rozwiązania te umożliwiają dostosowanie wybranych procesów HR do unikalnych wymogów i specyfiki każdej organizacji, bez zakłócania innych funkcjonujących w firmie procesów. Dzięki elastyczności OstendiHR możesz w dowolnym momencie modyfikować prowadzone procesy, takie jak dodawanie nowych pracowników, zmiana metryk, oczekiwanych profili czy treści wysyłanych z systemu.
Ostendi oferuje rozwiązania zaprojektowane z myślą o pełnej perspektywie i elastyczności, dopasowane do indywidualnych potrzeb użytkownika. Dzięki intuicyjnej platformie możesz samodzielnie zarządzać i monitorować postęp realizowanych projektów i procesów. Możesz przy tym korzystać z licznych narzędzi, takich jak kwestionariusze, słowniki i prezentacje, które stanowią cenne wsparcie w zarządzaniu. Dodatkowo platforma dostępna jest w 15 językach, co otwiera drogę do globalnego wdrażania procesów i integracji międzynarodowych zespołów. Wybierając OstendiHR, stawiasz na nowoczesność, efektywność i globalny zasięg swoich działań HR. A przede wszystkim na lepszą automatyzację Twoich działań.